نوزدهمین هیأت صلح استان کردستان در مسجد جامع سنندج افتتاح شد 

13:01 - 09 مرداد 1402
کد خبر: ۴۷۲۶۵۳۳
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
نوزدهمین هیأت صلح استان کردستان در مسجد جامع سنندج افتتاح شد 
هیأت صلح مسجد جامع مرکز استان کردستان با حضور معاون قضایی و توسعه حل اختلاف دادگستری کردستان افتتاح شد. 

خبرگزاری میزان_ بهادر اسدی در مراسم آغاز به کار نوزدهمین هیأت صلح استان، با بیان اینکه کردستان استانی با قابلیت‌های صلح و سازش بسیار است، بیان کرد: ظرفیت بسیار بالایی برای استفاده از جایگاه معتمدان و ریش سفیدان در مقوله صلح و سازش در این استان وجود دارد و تشکیل هیأت‌های صلح می‌تواند کمک شایانی به حل مشکلات و اختلافات بین مردم داشته باشد.

وی با تاکید براینکه یکی از سیاست‌های اصلی ترویج فرهنگ صلح و سازش در قوه قضاییه، راه اندازی دفاتر هیأت‌های صلح است، گفت: با افتتاح این دفتر، تاکنون ۱۹ هیأت صلح در مساجد، اماکن مذهبی و ادارات دولتی سطح استان ایجاد شده است.

معاون توسعه حل اختلاف استان کردستان افزود: هیأت‌های صلح کاملا مردمی هستند و به صورت افتخاری کار می‌کنند.

معاون توسعه حل اختلاف دادگستری کردستان تاکید کرد: قوه قضاییه اقدامات موثری در راستای اعتلای فرهنگ صلح و سازش در کشور انجام داده و از بدو تأسیس هیأت‌های صلح در کردستان، پرونده‌های مختلف و مهمی از جمله اختلافات ملکی، خانوادگی، قصاص، نزاع‌های طایفه‌ای و ... با همکاری و همیاری اعضای شورای حل اختلاف و ستاد صبر استان منتهی به مصالحه شده است.

اسدی افزود: براساس شیوه نامه مصوب، هیأت صلح ۳ نفر عضو دارد که یک نفر از این سه نفر علی البدل است و درسال گذشته بیش از ۳ هزار پرونده توسط صلح یار‌ان این هیأت‌ها، به مصالحه و سازش ختم شده است.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *